Ga naar de inhoud
Home » Meer directe boekingen voor Hospitality

Meer directe boekingen voor Hospitality

Maximaliseer de bezettingsgraad van je Hotel, B&B of Vakantiewoning

Promoot jij reeds je accommodatie op een brede waaier aan verschillende boekingsplatformen zoals OTA’s (bv. Booking.com, Expedia, Airbnb) en metasearchplatformen (bv. Trivago) maar heb je nog steeds een ongezonde balans tussen indirecte en directe boekingen? Maak je reeds gebruik van de Cubilis Channel Manager en beheer je reeds eenvoudig je prijzen en beschikbaarheden op de verschillende OTA’s maar heb je je commissiekosten nog steeds niet onder controle? Maak je door de real-time synchronisatie reeds komaf met overboekingen maar is je accommodatie nog steeds niet (voldoende) rendabel?

Overweeg dan even de belangrijkste oplossingen hieronder om snel meer directe boekingen te genereren via je eigen website door middel van online marketing. Verlang je naar een wereld waarin meer reizigers meteen op je hotel website terecht komen en rechtstreeks bij jou reserveren? Leer hier meer over de diensten die we jou kunnen aanbieden om sneller tot een maximale bezettingsgraad te komen voor jouw Hotel, B&B of vakantiewoning.

Ontdek de 6 belangrijkste oplossingen voor 100% bezettingsgraad

Waar worden de vermeldingen vertoond en hoe zien ze eruit?

Gratis Booking Link Google
  1. Free Booking Link: De Gratis Booking Link van Google is een gratis vermelding in Google Hotel Search met de badge “Officiële Site” die een link naar de booking engine van je website voorziet. Het toont jouw booking rates en helpt je meer Directe boekingen te krijgen. Het verschijnt onder elke ‘Google Hotel Ads’ en wordt opgelijst onder “Alle Opties”.
  2. Google My Business: Dit is de officiële vermelding en profiel van je accommodatie op Google. Het is een gratis tool waarmee je jouw accommodatie kan promoten op Google Search. Gebruik het om connectie te maken met je prospecten en klanten, om updates te posten en om op te volgen hoe klanten interactie maken met je accomodatie.
  3. Google Hotel Ads: Deze betalende advertenties tonen jouw officiële website op Google Hotel Search met jouw beschikbare tarieven en helpen je om meer directe boekingen te verkrijgen. Deze betalende advertenties op basis van een kost per klik betaalmodel verschijnen zowel op je Google Bedrijfsprofiel als in de Google hotel finder resultaten. Als een gebruiker klikt op een Google Hotel Ad, worden ze rechtstreeks naar de booking engine van je accomodatie geleid om hun verblijf te boeken.
Standaard Google Tekst Adverenties

4. Standaard Google Ads: Dit is een betalende advertentievorm die je kan gebruik om je merknaam, producten of diensten te promoten en verkopen of om meer verkeer naar je website te genereren. De resultaten zijn betaalde links die weergegeven worden bovenaan de zoekresultaten pagina van Google, in tegenstelling tot de hotel search box waar de Google Hotel Ads vertoond worden. Bij Google Ads (vroeger Google AdWords) dien je te bieden op zoekwoorden die relevant voor je zijn en dan advertenties te vertonen waarbij de link de gebruiker naar de landingspagina van je keuze brengt. Klik hier voor meer info over Google Ads.

Netwerken waar Performance Max for Travel Goals campagnes vertoond worden

5. Performance Max voor Reisdoelen worden weergegeven op alle kanalen van Google, zoals Search, Travel, Maps, YouTube, Display, Discover, Gmail,.. Performance Max voor Reisdoelen kan ook hetzelfde type advertentie weergeven als Hotel Ads als de prijzen beschikbaar zijn.

1. Google Bedrijfsprofiel

Wat is het Google Bedrijfsprofiel?

Het Google Bedrijfsprofiel, vroeger ook wel Google Mijn bedrijf of Google My Business genoemd, is een gratis tool waarmee je de vermelding van jouw bedrijfsprofiel binnen diverse platformen van Google kan beheren. Deze vermelding wordt vertoond wanneer mensen in de zoekmachine of in Google Maps zoeken naar jouw of een vergelijkbaar bedrijf. Google kijkt immers op basis van diverse factoren zoals relevantie en locatie of jouw bedrijfsprofiel een passend antwoord is op de zoekvraag van de gebruiker.

Wat zijn de voordelen van het Google Bedrijfsprofiel?

  1. Zichtbaarheid: Laat je Hotel (of B&B, motel,..) aan iedereen zien die in je buurt zoekt op “hotel in de buurt”
  2. Verschijn volledig gratis op Google Maps (Google Places)
  3. Is nodig om de Gratis Booking Link te kunnen opzetten
  4. Locatie: Zorgt dat iedereen je fysieke locatie goed weet te vinden
  5. Wekt een goede eerste indruk bij potentiële klanten
  6. Beheer en stuur op Reviews
  7. Pas eenvoudig je Openingstijden en feestdagen aan
  8. Kalender: Licht makkelijk E-evenementen, producten en acties uit

Graag nog wat meer informatie? Bekijk deze video van Google

Wij helpen je graag met je Google Bedrijfsprofiel

Mocht je nog geen (volledige) vermelding hebben en je zet het liever zelf op, gebruik dan deze twee help links om te leren hoe jij je Google Bedrijfsprofiel zelf kan opzetten, claimen en beheren:

Opgelet! Niet alle property types komen in aanmerking: zo komen vakantiewoningen voorlopig niet in aanmerking voor een Google Bedrijfsprofiel. Ontbreekt het je aan tijd maar wil je toch aan iedereen die op zoek is naar je hotel, je telefoonnummer of de diensten die je aanbiedt jouw bedrijfsgegevens correct in Google presenteren, dan zetten wij dit graag voor jou op. Wil je je jouw online vindbaarheid en zichtbaarheid vergroten zonder te betalen ? Dan is het Google Bedrijfsprofiel sowieso onmisbaar!

Interesse om het Google Bedrijfsprofiel op te zetten?

Gratis booking links in Google Hotel Search bieden reizigers een makkelijke manier om hun verblijf te vinden en rechtstreeks bij uw accommodatie te boeken. Hotels, B&B’s en vakantiehuizen kunnen meer directe boekingen via hun website genereren, waardoor dure commissiekosten van hotelpartners en OTA’s vermeden worden.

Voor accommodaties waarvan de tarieven en beschikbaarheid via een integratiepartner met Google zijn gesynchroniseerd, wordt de booking engine of ‘officiële website’ weergegeven op Google Hotel Search. U beheert zelf de gastervaring op uw site en verzamelt zelf de gastgegevens.

  1. Meer Leads & Directe boekingen: Je eigen boekingssite wordt op Google weergegeven als gebruikers naar hotels zoeken.
  2. Zichtbaarheid: Je wordt gratis weergegeven in Google Hotel Search (google.com/travel) en in Google Search (google.com)
  3. Vertoningen: Booking Links verschijnen in de Hotel Booking Module naast advertenties voor andere in aanmerking komende hotels.
  4. Vindbaarheid: Verhoog je vindbaarheid in Google Zoeken en Google Maps als gebruikers naar hotels of accomodaties zoeken.
  5. Accuraat / Realtime: Booking Links tonen de juiste, door u beheerde gegevens in realtime over je accommodatie aan de reiziger:
    • de juiste naam van je website of hotel
    • de juiste contactgegevens
    • de door jou gekozen landingspagina
    • het beste tarief voor het geselecteerde reisschema.
  6. Gratis: Je bereikt reizigers kosteloos en kan meer directe boekingen genereren.

Graag nog wat meer informatie? Bekijk deze video van Google

Als je nog geen Gratis Booking Link hebt, en je zet het liever zelf op, gebruik dan deze help link om te leren hoe jij je Google Gratis Booking Link zelf kan opzetten en beheren volgens de best practices. Ontbreekt het je aan tijd, dan zetten wij dit graag voor jou op: bekijk onze prijs hiervoor en boek meteen een afspraak als je dat wil. Wil je je jouw online vindbaarheid en zichtbaarheid vergroten zonder te betalen ? Dan is de Google Gratis Booking Link sowieso een must!

3. Performance Max voor Reisdoelen

Wat is Performance Max voor reisdoelen?

  • Netwerken en Properties: Performance Max voor Reisdoelen wordt niet alleen vertoond op Google Hotel Search (google.com/travel) en op Google Search (google.com) maar ook op alle andere netwerken en properties van Google zoals YouTube, Display, Discover, Gmail en Maps
  • Bepalen en verfijnen van je doelgroepen: Google gebruikt je bestaande hotelgegevens, zoals locatie, voorzieningen, sterrenwaardering en nog veel meer, om automatisch hints toe te voegen die betrekking hebben op de meeste geschikte doelgroepen voor uw campagne. Als een gebruiker bijvoorbeeld een cultureel evenement wil bezoeken in bvb. Dublin, waarvan de locatie zo ver verwijderd is van zijn/haar woonplaats, dan zal het systeem inspelen op deze nood aan overnachting op de gepaste kanalen en properties van Google.
  • Doordat het slim gebruik maakt van artificiële intelligentie of A.I. op alle netwerken en properties van Google komt het tegemoet aan de vele nieuwe manieren waarop gebruikers hun trips ontdekken, onderzoeken en boeken.
  • Performance Max voor reisdoelen kan dezelfde adverentieformaten als Google Hotel Ads vertonen als de prijzen beschikbaar zijn, maar tegelijk stroomlijnt de artificiële intelligentie of A.I. de toevoeging van nieuwe advertentieformaten en kanalen om te connecteren met nieuwe gasten..
  • Het is eenvoudig om op te zetten en suggereert zelfs koppen, beschrijvingen, beelden, URL’s en voorzieningen van je accommodatie.
  • Jouw strategische input qua teksten & creative assets stuurt Google’s A.I. om nog betere, kwalitatieve input te leveren qua teksten, beelden en video om de beste resultaten te waarborgen

Help Links Google:

Wat zijn de belangrijkste voordelen van de Performance voor reisdoelen Advertenties?

  1. Aanwezig op alle Google properties of netwerken voor een optimale reach
  2. Vernufte bepaling van je ideale doelgroep en mogelijkheid deze steeds verfijnder aan te spreken op elk moment
  3. Dezelfde advertentieformaten als Google Hotel Ads, maar tegelijk alle advertentieformaten voor alle andere netwerken, snel en dynamisch
  4. Tijdsbesparend: Snelle opzet met reeds ingevulde suggesties voor teksten, beelden en voorzieningen
  5. Slim gebruik van Artificiële intelligentie die inspeelt op nieuwe zoek- en boek trajecten
  6. Continue verfijning van de suggesties (qua teksten, beelden, video) op basis van jouw input
  7. Makkelijke rapportage. Ook indien u meerdere accommodatie beheert.

Graag nog wat meer informatie? Bekijk deze video van Google

Wij helpen je graag met je Performance Max voor Reisdoelen

Wil je sneller je online aanwezigheid maximaliseren om zo je bezettingsgraad en rentabiliteit sneller op peil te krijgen? Bekijk hier onze prijs voor de setup voor Performance Max voor Reisdoelen en boek meteen een afspraak.

Interesse om Performance Max voor Reisdoelen op te zetten?

4. Google Hotel Advertenties

Wat zijn Google Hotel Advertenties?

  • Zichtbaarheid: Met Google Hotel Advertenties worden jouw advertenties vertoond op Google Hotel Search (google.com/travel), op Google Search (google.com) en op Google Maps (Google Lodging en/of Google Places Sites)
  • Reach: Kom met je betaalde advertenties in contact met heel wat meer reizigers en maximaliseer zo je directe boekingen
  • Accuraat / Realtime: Toon de juiste, door u beheerde gegevens in realtime over je accommodatie aan de reiziger:
    • de juiste naam van je website of hotel
    • de juiste contactgegevens
    • de door jou gekozen landingspagina
    • het beste tarief van de kamerprijs voor de potentiële gastdatum op de geselecteerde reisdata
  • Geavanceerde Targeting: bereik markten en doelgroepen die belangrijk zijn om jouw bedrijfsdoelen te bereiken
  • Verfijn je biedingen voor apparaten (desktop vs mobiel vs tablet), het geboorte land van de reiziger of de verblijfsduur
  • Geef gedetailleerde informatie zoals kamer-specifieke prijzen, voorzieningen en kenmerken
  • Gebruik callout extensies om jouw boodschap kracht bij te zetten

Help Links Google:

Wat zijn de belangrijkste voordelen van Google Hotel Advertenties?

  1. Dezelfde voordelen als de Gratis Booking Link maar dan met een veel prominentere positie en dus een veel sterkere impact op je leads en directe boekingen
  2. Prijsinzichten: Hotelprijsconcurrentievermogen voor inzichten in jouw tarieven in vergelijking met je concurrenten en concullega’s
  3. Clickshare & Marktaandeel: Vergelijk jouw aanwezigheid in de market met je directe concurrenten en concullega’s

Graag nog wat meer informatie? Bekijk deze video van Google

Wij helpen je graag met je Google Hotel Ads

Wil je sneller je online aanwezigheid maximaliseren om zo je bezettingsgraad en rentabiliteit sneller op peil te krijgen? Bekijk hier onze prijs voor de setup voor Google Hotel Advertenties en boek meteen een afspraak.

Interesse in Google Hotel Ads?

5. Overige Basis Checks

Basis Check Tracking & Google Analytics 4

  • Wij gaan na of je website tracking correct op staat zodat je met vertrouwen actie kan ondernemen gebaseerd op de analyse van je website statistieken
  • Indien nodig zetten we de basis op voor Google Tag Manager zodat je onafhankelijk van je IT’er nieuwe pixels kan toevoegen en bestaande pixels kan beheren. of wijzen we jou op de tekortkomingen.
  • We controleren je Google Analytics 4 setup en gaan na of je geen data of opportuniteiten mist door foute instellingen en de best practices gevolgd worden.
  • Tenslotte controleren we of je als onderneming voldoet aan de vereisten voor de AVG of Algemene Verordening voor Gegevensbescherming, beter bekend ook als de GDPR of General Data Protection Regulation, die kadert in de bredere DMA of Digital Markets Act die op haar beurt kadert in de DSA of Digital Services Act van de Europese Unie.
  • Voor elke van deze onderdelen passen we meteen aan waar mogelijk of wijzen we jou op de tekortkomingen.

Basis Check Website, SEO & CRO

  • Wij gaan voor jou na of je website professioneel oogt en je een moeiteloos boekingsproces op poten hebt gezet.
  • Tegelijk gaan we controleren of je website voldoet aan de vereisten van zoekmachines als Google en Bing.
    • Heeft je site een duidelijke en effectieve structuur die zoekmachines goed indexeren en waarop gebruikers goed converteren?
    • Is je website op technisch vlak zoekmachine vriendelijk opgebouwd om de waarde van je content optimaal in de kijker te zetten? Hoe wordt de site door bezoekers gevonden (of zou die moeten gevonden worden), wat wordt er gezocht, en hoe kan Google de site lezen en beoordelen?
    • Hoe zouden bezoekers de site eigenlijk moeten gebruiken en welk type van content zouden zij idealiter raadplegen?
    • Weet je hoe het link netwerk van je site eruit ziet en wordt er actief gewerkt om deze te optimaliseren?
    • Zoekmachine optimalisatie of SEO is enerzijds van cruciaal belang voor je lange-termijn resultaten omdat het samen met je direct verkeer het grootste niet-betalende tractie kanaal is.
  • Tenslotte gaan we na hoe het is gesteld met de Conversie- & Verkoopsratio van je website
    • Elke techniek waarbij zowel de inhoud als het gebruik van je website geoptimaliseerd worden voor conversie kunnen we omschrijven als conversie ratio optimalisatie of CRO.
    • Alles komt neer op de vraag of jij je gebruikers voldoende verleid om jouw belangrijkste website actie of -conversie, zoals het invullen van een lead formulier of het boeken van je accommodatie uit te voeren. CRO zet jouw website bezoeken als het ware om in omzet of winst en is daarom een uiterst belangrijk scharnier van je zaakvoering.
    • Calls to action, trustbuilders, klanten reviews, keurmerken, social proofing, quick forms, funneling, form analytics, USP’s en je promotionele strategie zijn slechts enkele van de onderdelen die hierbij onderzocht en geoptimaliseerd worden.

Interesse in onze Basis Checks?

6. Standaard Google Ads

Wij helpen je graag met je Standaard Google Ads

Wil je sneller je online aanwezigheid maximaliseren om zo je bezettingsgraad en rentabiliteit sneller op peil te krijgen? Bekijk hier onze prijs voor de setup voor Standaard Google Advertenties en neem contact met ons op zodat we jouw noden en wensen in detail kunnen bespreken.

Interesse in Standaard Google Ads?