Online Marketing
Website & Niet-Betalende Kanalen
Ontdek hoe we jou kunnen helpen met je website & niet-betalende kanalen
Website
Wij helpen je met het bepalen van het juiste platform voor je website en je ontzorgen bij het vinden van de juiste partner, het opzetten van je website en het beheer en onderhoud ervan. Het belang en de impact van de juiste platform strategie of technologie kan daarbij niet onderschat worden. Wij zijn echter geen website ontwikkelaars, maar kunnen wel partners voorstellen of helpen bij jouw zoektocht.
Niet-betalende kanalen
Wij helpen je bij het opzetten en optimaliseren van jouw niet-betalende digitale marketingprojecten. Hiervoor spitsen wij ons toe op Branding & Direct Verkeer, Zoekmachineoptimalisatie (SEO), Verhogen van de Conversie- & Verkoopcijfers, Sociale Media en E-mailmarketing.
Branding & Direct Verkeer
Eén van de belangrijkste troeven voor je bedrijfsresultaten en digitaal succes zijn je merknaambekendheid en het direct verkeer dat hierdoor gegenereerd wordt.
Jouw merknaam wordt onder meer uitgedragen door mond-aan-mond reclame en de wow-factor die leeft bij je klanten of gebruikers van je diensten. Niets overtuigt klanten en kopers immers meer dan een ongevraagde aanbeveling van een vriend, familie, kennis of onbekende door een klant die maar blijft opscheppen over hoe goed je aanbod wel niet is. Deze zogenaamde ambassadeurs van je merk zijn dan ook van onschatbare waarde. Studies tonen immers aan dat 90% sneller geneigd is om een aanbevolen merk te kopen, ook al komt die aanbeveling van een vreemde.
Maar het vraagt veel tijd om je merknaam te doen groeien, een goed imago op te bouwen, de kernwaarden van je merk uit te dragen en een betekenisvolle band op te bouwen met je klanten. Zo moet je aanbod uniek en waardevol zijn, vereist het een onberispelijke klantendienst en moet je voor een naadloze en onvergetelijke klantervaring (user experience) zorgen. Enkel zo kan je emotionele waarde, vertrouwen en loyaliteit genereren tussen jou en je klant.
Werk je actief aan deze tweeweg communicatie en kan je de verwachtingen van je klant behalen of overstijgen, dan kan het nuttig zijn om te gaan adverteren en onder meer branding campagnes in te zetten. Branding kan zowel offline (magazines, kranten, outdoor, radio, tv,…) als online (display, video, programmatic, digital out of home,…) gebeuren. De focus ligt hierbij op het vergroten van de zichtbaarheid voor jouw merknaam met als doel deze te doen groeien. Meer hierover bij de onderdelen over adverteren.
Beide hierboven vermelde inspanningen – je merknaam organisch laten groeien en het inzetten van branding campagnes zullen het zogenaamde direct verkeer naar je website verhogen.
SEO: Zoekmachineoptimalisatie
Heeft je site een duidelijke en effectieve structuur die zoekmachines goed indexeren en waarop gebruikers goed converteren?
Is je website op technisch vlak zoekmachine vriendelijk opgebouwd om de waarde van je content optimaal in de kijker te zetten? Hoe wordt de site door bezoekers gevonden (of zou die moeten gevonden worden), wat wordt er gezocht, en hoe kan Google de site lezen en beoordelen?
Hoe zouden bezoekers de site eigenlijk moeten gebruiken en welk type van content zouden zij idealiter raadplegen?
Weet je hoe het link netwerk van je site eruit ziet en wordt er actief gewerkt om deze te optimaliseren?
Zoekmachine optimalisatie of SEO is enerzijds van cruciaal belang voor je lange-termijn resultaten omdat het samen met je direct verkeer de grootste niet-betalende tractie kanaal is.
Anderzijds is SEO best uitgebreid en omvat het veel aandachtspunten, waarbij niet alle optimalisaties een even grote impact hebben. We helpen je daarom graag om de juiste keuzes te maken zodat jullie blijven focussen op de optimalisaties met de grootste impact in verhouding met de moeilijkheidsgraad en tijdsinvestering.
Verwijzingsverkeer & Links
Verwijzingsverkeer heeft veel waarde omdat jouw website werd aangeraden op de website van een relevante derde partij. Meestal wordt een uitgaande link naar jouw site voorzien op basis van relevantie voor een sector, niche, beroep, enz.
Omdat de gebruiker vertrouwd is met de bronsite gaat het vaak om bezoekers van hoge waarde met veel interesse in jouw aanbod, ook al kenden ze jouw merknaam nog niet. De conversie ratio ligt dan ook vaak hoog.
Via links kunnen we dit type verkeer verder gaan stimuleren. Links zijn één van de belangrijkste factoren voor zoekmachine optimalisatie (SEO), maar ook de moeilijkste om te optimaliseren.
Links (zowel van andere websites als van je eigen site) creëren een direct verband tussen de kwaliteit/kwantiteit van de links naar je site en hoeveel zoekverkeer je site ontvangt. We onderscheiden 4 belangrijke onderdelen:
- Interne Links: Wij helpen je om links te leggen naar relevante, gerelateerde pagina’s met hoge autoriteit en helpen je om enkel relevante interne links te gebruiken met optimale ankertekst.
- Link Opportunities: via een analyse leggen wij bloot welke links je belangrijkste concurrenten het meeste verkeer en waarde opleveren
- Link Building: wij helpen je om actief backlinks van hoge kwaliteit te vragen – én krijgen – van vertrouwde, gerelateerde sites met hoge autoriteit die contextueel relevant zijn.
- Link Earning: Hier draait het erom om extreem waardevolle content met een unieke meerwaarde te maken die mensen zo hard aanspreekt dat ze dit spontaan gaan willen delen. Je kan hen uiteraard zelf flink op weg helpen door jouw content in verkorte vorm met shortlinks te gaan delen op je sociale media.
Conversie Ratio Optimalisatie (CRO): Verhogen van de Conversie- & Verkoopsratio
Elke techniek waarbij zowel de inhoud als het gebruik van je website geoptimaliseerd worden voor conversie kunnen we omschrijven als conversie ratio optimalisatie of CRO.
Alles komt neer op de vraag of jij je gebruikers voldoende verleid om jouw belangrijkste website actie of -conversie, zoals een aankoop of het invullen van een formulier, uit te voeren. CRO zet jouw website bezoeken als het ware om in omzet of winst en is daarom een uiterst belangrijk scharnier van je zaakvoering.
Calls to action, trustbuilders, klanten reviews, keurmerken, social proofing, quick forms, funneling, form analytics, USP’s en je promotionele strategie zijn slechts enkele van de onderdelen die hierbij onderzocht en geoptimaliseerd worden.
Organic Social
Via je social media kanalen zoals Facebook & Instagram (Meta), maar ook YouTube, Linkedin, Pinterest, Twitter, Snapchat, Tiktok en/of Google My Business kan je mensen overtuigen om naar je website te komen zonder dat je hiervoor advertentiebudget hoeft uit te geven. Afhankelijk van je sector, doelpubliek en activiteit kiezen we best net die kanalen uit die het meest gebruikt worden door je doelgroep en waar we dus de meeste return van verwachten. Wij kunnen wij je bijstaan op verschillende manieren:
- Ontwikkeling & Creatie van originele content die gepast is om via je socials te verspreiden
- Je website content vertalen naar een korte(re) blog post en deze dynamisch uitsturen naar je verschillende socials op de juiste manier
- De automatisatie hiervan – van zodra je meerdere / voldoende kanalen simultaan wil inzetten
- Elke tip & trick die de interactie met je posts, je audience grootte en je fanbase kan vergroten
E-mail marketing
Samen gaan we aan het werk om je e-mail strategie te perfectioneren. Zijn je campagnes relevant, gepersonaliseerd, en gericht op het juiste doelpubliek en gebruik je trucs om het engagement te verhogen? Meet je correct de performantie en zet je deze af tegen de industry benchmarks? Zijn je campagnes voldoende eenduidig en makkelijk om te scannen en consumeren? Worden je lijsten voldoende onderhouden & werk je conform de gdpr?
Marketing Automation & CRM
Het doel van Marketing Automation is om je marketing communicatie voldoende te automatiseren zodat je je workload en repetitieve marketing taken zoveel mogelijk kan beperken. CRM of customer relationship management is de combinatie van strategieën, praktijken en tactieken om je klant interacties te beheren en analyseren, vanaf de eerste interactie van een prospect tot en met de volledige levenscyclus van je klant. In de praktijk kan je zo sneller reageren op klanten acties en de algemene klantenrelatie met jouw merk verbeteren.
De inhoud van de communicatie varieert naargelang de klant, het type van interactie én de het stadium van de klantreis waarin de interactie plaats vond.
CRM marketing automation software moet steeds afgestemd worden om tegemoet te komen aan de modellen van elke indvidueel bedrijf. Taken die gewoonlijk aan CRM Marketing automation tools worden toegekend zijn ondermeer:
- Klantsegmentatie obv hun recente website activiteit en aankopen
- Elke unieke klant de meest relevante informatie, aanbieding, incentives verzenden via de beste kanalen
- Interactiviteit en return op elke response bijhouden per kanaal
- Toekomstige communicatie optimaliseren obv voorbije interactie & respons (inhoud, timing & kanalen)
CRM marketing automation is zeer waardevolle software die marketing teams in staat stelt om verschillende boodschappen te beheren voor grote volumes aan klanten & prospecten op een strategische manier zonder in te boeten aan personalisatie & relevantie. Dankzij CRM marketing